تعمیر و تنظیم گیربکس CVT

1 نفر به این مطلب رای داده است.

1397-07-26 09:13:40

تعمیر و تنظیم گیربکس CVT

به طور کلی تمام گیربکس‌های CVT از دو پولی و یک تسمه تشکیل شده‌اند، یکی از این پولی‌ها متحرک بوده و به موتور متصل است و دیگری نیز نیروی خود را که از موتور گرفته است به سمت چرخ‌ها انتقال می‌دهد.

این دو پولی هر یک از ۲ عدد دیسک شیب‌دار تشکیل شده‌اند که فاصله‌ی بین آن‌ها می تواند تغییر کند. زمانی که دیسک‌ها از یکدیگر دور شوند تسمه به مرکز پولی انتقال پیدا می‌کند و قطر آن کم می‌شود و زمانی که پولی‌ها به همدیگر نزدیک می‌شوند تسمه به سمت قطر خارجی حرکت کرده و قطر آن بیشتر می‌شود.

به دلیل این ساختار، کارشناسان حوزه خودرو گیربکس CVT را بهترین گیربکس در زمینه انتقال نیرو می‌دانند اما متاسفانه به دلیل حرکت مکرر قطعات این گیربکس و بوجود آمدن اصطکاک در بین آن‌ها، گیربکس‌های CVT به سرعت نیاز به تعمیر و تنظیم پیدا می‌کنند.

از این رو تعمیرگاه تخصصی ما با در نظر گرفتن نیاز‌های خودرو‌های امروزی، امکان این را بوجود آورده است که شما با یک تماس اطلاعات جامع و دقیقی از متخصصان ما کسب کنید.

در برخی از موارد گیربکس CVT خودرو شما فقط نیاز به تنظیم دارد که متخصصان ما با در نظر گرفتن نوع خودرو شما آن را تنظیم می‌کنند، اما در برخی از موارد گیربکس نیاز به تعمیرات تخصصی دارد که در تعمیرگاه تخصصی ما خودرو شما با استفاده از دستگاه‌های مدرن و حرفه‌ای آنالیز می‌شود تا بهترین روش تعمیر گیربکس مشخص شود. 

ساعت گیربکس

ساعت گیربکس اتوماتیک : در گیربکس اتوماتیک، خودرو با استفاده از سیستم آنالیز نیرو خود مقدار نیروی لازم برای چرخ‌ها را تشخیص می‌دهد و با استفاده از مبدل گشتاور سر گیربکس، مقدار نیرویی که به سیستم گیربکس وارد می‌شود را کنترل می‌کند و دیگر نیازی نیست که شما مقدار نیروی منتقل شده را کنترل کنید.
به صورت کلی یک گیربکس اتوماتیک معمولی از چهار قسمت تشکیل می‌شود که عبارت است از : قطعات مکانیکی ، پمپ‌های هیدرولیکی ، سیستم برقی و قسمت کامپیوتری آن که وظیفه بررسی و آنالیز کردن را بعهده دارد.
ساعت گیربکس، در واقع محلی است که تمام کانال‌های روغن گیربکس در آن قرار دارد و همینطور در این قسمت سوپاپ‌ها با استفاده از فشار فنر‌ها یا فشار روتی، تغییر مکان می‌دهند که نتیجه این تغییر مکان، تغییر جهت و فشار روغن گیربکس است که باعث کنترل توربین‌ها و سرو‌ها و در نتیجه ضریب دنده در گیربکس می‌شود.



ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید


تعمیرگاه نیسان
تعمیرگاه نیسان

تعمیرگاه نیسان


ارسال دیدگاه

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

0 دیدگاه