0 نفر به این مطلب رای داده است.

1397-05-11 08:14:20

مدار روشنایی در خودرو(سیم کشی روشنایی)

برای این مدار، جریان مورد نیاز قبل از سوییچ گرفته میشود تا در هنگام بسته بودن درهای خودرو بتوان چراغ های کوچک را برای علامت دادن روشن نمود.

نکته ۱: اغلب برای مدار نور افکن ها از وسایل همچون فیوز - رله خودکار برای جلوگیری از خطر اتصال کوتاه استفاده می شود.

نکته ۲: مصرف لامپهای روشنایی متفاوت است ولی مبنا را نورافکن انتخاب نموده که از سیم های قطورتر برای ان استفاده میشود.(سیم نمره ۲ و برای دیگر انشعابات از سیم ۱/۵ میلی متر) البته تغییر ضخامت سیم های نورافکن باعث کوتاه شدن عمر لامپ های ان میشود.

سیم کشی مدار روشنایی خودرو

کلیه سیم های استفاده شده در سیم کشی مدارهای الکتریکی خودرو کلاف بندی و عایق کاری می شوند و توسط بست هایی در روی بدنه ی خودرو در مسیر سیم کشی ثابت می گردند. کلاف سیم کشی خودرو، که درخت سیم نیز نامیده می شود، معمولاً دارای سه شاخه به این شرح می باشند: شاخه ی اول در قسمت جلو خودرو، شاخه دوم در داخل اتاق و شاخه سوم در قسمت عقب خودرو، ارتباط کلیه ی دستگاه های الکتریکی و مصرف کننده ها را با باتری (منبع ذخیره ی انرژی الکتریکی) و آلترناتور (مولد جریان الکتریکی خودرو) برقرار می سازند.

کلاف بندی سیم ها، به منظور حفاظت از روکش عایق سیم های مدار الکتریکی و نظم دادن به سیم های متعدد استفاده شده در مدار های مختلف خودرو، انجام می شود.

روش کلاف بندی سیم ها به دو صورت است:

عایق بندی با استفاده از نوار های پلاستیکی
عبور دادن سیم ها از داخل لوله های پلاستیکی نرم یا لوله های پی وی سی (PVC) قابل انعطاف



ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید


تعمیرگاه نیسان
تعمیرگاه نیسان

تعمیرگاه نیسان


ارسال دیدگاه

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

0 دیدگاه